Виберіть розмовник

Привіт всім, ну ось ми і вдома. 2 тижні пролетіли непомітно і вже в понеділок на роботу. Поїздка практично вдалася. Майже - бо довелося попрацювати, тому накрилася подорож по Македонії, так і скоротилися інші плановані пункти напрямку. Отже маршрут вийшов наступний - Тирана - Дуррес-Влора - Саранда-Круя-Подгоріца - Будва-Герцег Нова - Тирана (ну і пара пунктів між ними).

Ну почнемо з Албанії:

Ну для початку розвію деякі МІФИ Албанії:

• 1. В Албанії висока злочинність і тероризм - неправда. За 2 тижні цього року так і в минулому - не бачила жодної бійки, розбірок і просто підвищення голосу. Ввечері після 6 всі гуляють веселі і радісні з дітьми і немовлятами і радіють життю
  • 2. Албанія мусульманська країна зі строгими законами. Неправда. Мусульмани живуть в більшості на півночі країни та в самому Тирані. Насправді православних як мені здається набагато більше особливо ближче до Македонії і на Півдні. Ті ж мусульмани - вони не турки і не араби. Жінки виглядають і одягаються нормально, але в кожній сім'ї по-своєму.
  • 3. Національна машина Мерседес. Була пару років тому. Тепер народ купує і більш практичні Гольфи ітд.
  • 4. В Албанії немає пристойних готелів. Є і навіть 5*****, але про це пізніше.

Для мене ж особисто Албанія - це країна Білого і Чорного так як контрастом вже занадто очивидно. Красивий, новий блискучий Готель - а до нього дорога гірша ніж де інде. Сміття на вулиці схоже ніхто ніколи не прибирає, і поряд з красивими джипами в центрі Тирани можна побачити пасовисько корів і кінські вози. Народ будує шикарні Вілли, а грошей немає навіть встановити пристойну кухню. Албанія нагадує мені Крим років 15 тому: торговці на вулицях продають сигарети, молоді хлопчики в золотих печатках в шортах і сланцях пропонують руку своїм дамам одягнених в шикарне вечірнє плаття. І як вона примудряється на підборах по такому тратуару. По телевізору крутять латино-американські серіали, і називають дітей іменами тих же зірок кіно. Народ в цілому живе бідно, але всі страраются всіляко цю бідність прикривати купуючи дорогі дрібнички типу мобілок, золота або ж хвастануть тим чого насправді не існує. Ну це так би мовити соціальна екзотика в центрі Європи.

Тирана

Війни в Тирані не було, проте складається таке враження, що там ніхто не жив тривалий час, а потім стали будувати все спочатку. Будинки з ком режиму - навіть не поштукатурені, з інших же фарба відвалюється. І тут з-за рогу з'являється нова блискуча будівля Водофона і Європейський Торговий центр побудований за всіма стандартами. Ми взяли машину і тут почалося найцікавіше - нескінченна боротьба за місце на дорозі. Всі намагаються лізти вперед, підрізати. Перший раз за довгі роки довелося згадати матюки, а потім згадалося татове старе правило - на дорозі потрібно їхати не за правилами, а як всі. Тепер і ми стали напирати, влазити і перекривати дорогу, а головне, при цьому голосно бібікать. Ну нарешті-таки центр, доїхали

Кафе-ресторан в центрі

Вид з того ж ресторану. Далеко європейський торговий центр.

А ось і він - один з перших 5***** готелів Шератон Тирана. Готель дуже гарний з бассейном, доглянутим садом, красивим кафе. Однак тут же за ним напівзруйнована будівля зі старим парканом, тому уявіть собі вид з Балкона

Взагалі-то ланшфт Тирани дуже красивий. З якого боку поглянь  - красиві сірі гори. А практично з будь-якого пагорба відкривається гарний вид на Тирану і околиці. Так само є 2 озера де влітку можна кататися на човні.

Їдемо далі, Після чергової "тисняви" в "пробці" виїжджаємо на єдину поки в Албанії автостраду, яка веде в Дуррес. Сома Дуррес - курортне містечко в якому розміщується порт і довгий піщаний пляж. Досить багато туристів (але в основному сім'ї з Косово) незважаючи на кінець сезону, велика кількість великих і маленьких готельчиків за смішними цінами від 12 евро за кімнату (прямо на пляжі) до 5***** "Адріатика". лежаки на пляжі платні, близько евро на весь день з парасолькою. Пляж довгий і вузький. За пляжем відразу починаються готелі, тому немає місця походити, а дітям пограти.

Море мілке, до глибини йти і йти.

Немає центру з водоспорту, немає рятувальників. Проте на майбутнє хочу зауважити, що пляж Дурреса просто ідеальний для Вінсерфінгистів, і любителям Каіт-Серфінгу у зв'язку з тим що кожен день після обіду як за розкладом розпочинається досить сильний, але приємний вітер, і дуже багато місця якщо хто цікавиться даними видами спорту.

Увечері в Дурресе ми пішли в ресторанчик, який нам порекомдовали знайомі. Шкода не взяла камеру - ресторан на березі моря славиться морепродуктами. До їжі я людина критична, а мій чоловік - кухар. Замовили рибу: Спочатку нам принисли кілька сирих риб на тарілці, практично живих (били хвостом по тарілці). Ми обрали одну й попросили підсмажити на грилі і без кісток. Через кілька хвилин принислки ту саму рибу, не надто засерверованну. Ми критично взяли по шматочку - та тут ... - це виявилася найкраща коли-небудь прготовленна риба, яка просто розтанула у роті. Лондонські ресторани просто відпочивають.

На наступний день ми поїхали на південь.  Як і у багатьох місцях на півдні Європи , і в Албанії багато будівництв. Будують дороги, будинки, готелі. Шлях тримав через Дуррес по досить нудній частині Албанії , де можна спостерігати залишки колись давно дуже добре розвиненого сільського господарства, яке зараз знаходиться у занедбаному стані. Після 3 годин шляху по кривій і місцями нерівної дороги ми прибули у Влору, яка виявилася досить мальовничим містом. З причини ремонту доріг ми тут же заблукали і проїхалися прямо в центрі самого будівництва. Так схоже далі їхати не можна, зупинилися. добрий дядичка пояснив нам на пальцях як доїхати до нашого готелю, і сказав що це лише 10 хвилин їзди. Я вже очікувала що будемо сидіти на пляжі в пилу, однак після 10 хвилин їзди, новобудови закінчилися і змінилися на досить гарний ланшафт, де скелі переплелися з маленькими пляжиками і готельчиками

Саме цей готель називаеться Німфа. Пляж гальковий, лежак ми взяли безкоштовно, вода прозора і тепла. Після 3 годин водіння по пилу, просто як у раю. Ми там перекусили, купалися і засмагали, однак місце дуже популярне серед місцевої молоді та місць у готелі не виявилося, тому ми рушили далі.

Через хвилин 10 показався готель Парадайс. Про нього ми знали, що там готують відмінні морепродукти, проте спочатку вирішили заселитися. Буквально в хвилині від Парадайса розташований готель де ми зупинилися - Олімпійське село. Хоч і через дорогу , але з гарним видом на море. Там ми і зупинилися. За номер заплатили 20 евро на двох зі сніданком, до я кого входили сосиски, сир, яйце і хліб з джемом.

Вид з балкона

На вечерю ми пішли в Парадайс замовили на 20 евро великого розміру салат дуже смачний з морепродуктів все це запили Албанським вином, яке виявилося не таким вже й поганим ну і зустріли захід.

На ранок ми вірушили далі на південь - на Саранду. Дорога з Влори на Саранду просто приголомшлива, між красивими зеленими горами, гірськими річками і нелегким серпантином

І тут, як завжди, на найцікавішому місці, набігли хмари, хоча було дуже жарко. Серпантинна дорога призвела до практично безлюдного пляжу де ми залишилися на весь день
По дорозі в Чорногорію вирішили заїхати в Крую, містечко яке розташоване на пагорбах. Головною визначною пам'яткою Круї - Турецька оборонна вежа 14 століття, точніше, її руїни.

Недалеко від башти нород продає сувенірчики, різні вироби з дерева, металу із зображенням національного прапора або написів "Круя", старовинні чайники, а жінки вручну виготовляють килими і сумки.

В Албанії немає карти доріг, так як самих доріг немає. За нашими розрахунками кордон повинен бути 2 години тому, а ми всі їдемо і їдемо. Місцеві жителі кажуть треба туди, ну ми туди і їдемо. Нарешті - таки з'явився кордон. Тут ми залишили машину - немає міжнародної страховки. Кордон пройшли без проблем, проте система як при перетині України і Польщі 10 років тому:паспорта забираються і штампуються і також дали міграційну карту з перебуванням в Чорногорії на місяць.

Пішли шукати автобус, а автобусів немає. А таксі до найближчого міста. Таксі до Подгориці .... до чого??? Взагалі гак ми зробили конкретний. За 20 евро нас відвезли в Подгориці, а звідти  за 8 евро - на мікроавтобусі в Будву (відправлення кожні 20 хв). Якщо раптом вирішите подорожувати на автобусі по Чорногориї врахуйте, що квитки продають, а місць ,може і не бути так що, можливо, доведеться попотіти за місце в автобусі або ж чекати наступного.

Після напівзруйнованої, напівзбудованої Албанії, Чорногорія здалася неймовірно доглянутою, зеленою.

Для довідки Чорногорія єдина країна у світі, яка має статус екологічного штату, море - саме чисте на Адріатиці, а каньйон Тара - найглибший В Європі. Національна валюта - євро, що чомусь  для нас стало відкриттям.

Будва поділяється на нову та стару, яка знаходиться в красивій затоці. Стара будва - на маленькому півострові являє собою красиві старовинні будівлі, маленькі церкви, а в підвальчик сучасні магазини.

АЛЕ спочатку треба знайти житло. Пряма від автовокзалу маленька дорога в вздовж неї таблички з написом SOBE., а потім SOBE, APARTMENT. Ну ми запитали про апартмент. Вільного не виявилася, задорожній виявилося вільної SOBE - кімната з душем. Кімната нічого, але душ старий. Скільки? 10 евро за двох. Ей бабуня, кінець сезону, давай за 7. Вмовили. На пару ночей прокотить. До пляжу 3 хв ходьби.

Пляж в Будві-Галька є великий і маленбкий. Те ж саме про захід в море. Там де ми були , в центральній частині - на дні пісок. Безліч різноманітного водного спорту типу банани, параплани і тд. Ресторанчики Піца від 1 евро, Бургер 1, щось пристойніше дорожче. Ми знайшли їдальню де буфет і на 7 евро можна їсти скільки хочеш. Їжа нагадала мені Артеківське дитинство, ніби непогано, але якось прісно.

Ранком ми хотіли взяти екскурсію по Которській бухті, але пропустили, довелося брати скорочену з відвідуванням Герцег Нова. Екскурсія на катері коштує 10 евро з 10 - 18. Екскурсію можна купити прямо на пляжі в різні напрямки включаючи рафтинг, монастир опстрог, різні морські мінікруізи.

Budva

Gerceg Nova

В Чорногорію я просто закохалася. Потрібно лише зачекати, коли буде побільше хороших готелів або ж у полатці. Поїдемо обов'язково і бажано разом з Хорватією.

Албанія хвилює мою уяву: був би час - поїздила би на велосипеді по пагорбах та серпантину... В ній є щось неопізнане, невідоме і це пробуджує на нові подорожіі пригоди.